Beboerne får mulighet til å eie sin egen tilrettelagte leilighet i et nytt helsebygg på Østre Toten. Byggestart er planlagt etter sommeren 2026, med ferdigstillelse i tredje kvartal 2027.
Lenatunet helsebygg omfatter 33 omsorgsboliger med tilhørende fellesarealer og parkering, med et samlet bruttoareal på 3 174 kvadratmeter. Bygget organiseres som et borettslag, og Østre Toten kommune kjøper hele prosjektet finansiert blant annet gjennom Husbanken. Ferdigstillelse er planlagt til tredje kvartal 2027.
Byggestart er planlagt etter sommeren 2026. Prosjektet gjennomføres med høy grad av egenproduksjon innen tømrer- og betongarbeider fra Betonmast Innlandet, og utvikles i tett samarbeid med Lenatunet AS – eid av Betonmast Eiendom, Gjøvik og Omegn Boligbyggelag (GOBB) og Bo Godt Eiendom.
– Vi setter stor pris på tilliten og det gode samarbeidet med byggherre gjennom utviklingsfasen. Nå ser vi frem til å starte byggingen og gjennomføre et prosjekt som skal gi beboerne trygge, gode og funksjonelle hjem tilpasset deres behov, sier Ståle Kværndal, daglig leder i Betonmast Innlandet.