Den erfarne høyrepolitikeren blir igjen heltidspolitiker og går fra jobben som kommunikasjonssjef i Norsk Eiendom.
På Linked in skriver Norsk eiendom:
«I dag gratulerer vi Oslo med et nytt byråd. Et nytt byråd betyr også endringer for oss i Norsk Eiendom. Kommunikasjonssjef Merete Agerbak-Jensen i Norsk Eiendom er i dag valgt som Høyres gruppeleder i bystyret og forlater dermed organisasjonens team for å gjøre en innsats på rådhuset.
«Vi ønsker henne lykke til med viktig arbeid for byen. Hun er ihvertfall godt skodd hva gjelder eiendom og byutvikling», heter det i innlegget.
Merete Agerbak-Jensen er en kjent person i Oslo kommune og byrådssammenheng. Hun har tidligere blant annet vært byråd for miljø og samferdsel (1998 -2000) og byutvikling (2006-2009)