Denne uka lanserer Veidekke ny sin nye logo. Veidekke-navnet og den røde fargen blir med videre, og den grafiske profilen får et løft.
– Målet med logobyttet er å løse de praktiske utfordringene som den gamle logoen har gitt oss, samtidig som vi fornyer Veidekkes visuelle uttrykk, sier konserndirektør for kommunikasjon og merkevare, Kristina Andreasson.
Sist gang Veidekke byttet logo var i 1997. På den tiden var Veidekke kun etablert i Norge, mens det i dag er en av Skandinavias ledende bygg- og anleggsaktører, med nærmere 8 000 medarbeidere Norge, Sverige og Danmark.
– Veidekke ble grunnlagt i 1936 og det hele startet med brosteinslegging. For å hedre Veidekkes opprinnelse og historien vår, tar vi med oss kvadratet – brosteinen – videre, men i en litt mindre versjon øverst i v-en. Vi får også et v-symbol i profilen som kan brukes på flater med begrenset plass. Vi har jobbet med å oppgradere logoen og profilen vår gjennom flere år, først i samarbeid med NoA, og det siste året har vi ferdigstilt arbeidet sammen med JCP Prad, sier Andreasson.
Logobyttet kommer til å skje på en så bærekraftig måte som mulig, både når det gjelder materialer og kostnader. Det betyr at logoer på maskiner, klær, kontorer og andre flater, først byttes når et bytte uansett skal skje. Det betyr også at materialer som finnes på lager, brukes opp før nytt materiale med ny logo produseres.
IndustryRadar Norge
Lindhagensgatan 53 112 43 Stockholm, Sweden
Kundeservice: +468 – 400 22 620
Administrerende direktør: Oscar Lundberg
Redaksjonssjef: Myrna Whitaker
Eier: IndustryRadar AB(SE), et uavhengig,
(redaksjonelt uavhengig selskap)
Organisationsnummer: 559303-9182
[email protected]
Copyright iRadar.no – 2025