Prosjekter Kontor
Det er gatas eneste funkisbygg 

Det er gatas eneste funkisbygg 

27/08/2025, 10:02
Logo Logo

– Nå i mars er vi kommet til den fasen i prosjektet der gjenoppbygging starter. Fram til nå har vi revet det som skal bort og gjort nødvendige grunnarbeider. Det skal bygges nytt bygg på åtte etasjer i bakgården og som skal kobles sammen med eksisterende bygg. Det skal også bygges ny fasade, og det skal bli takterrasse for våre leietakere, forteller Christopher Felix som er markedsdirektør i Wahl Eiendom som er eier og byggherre av bygården. Han fortsetter: 

– Perioden med grunnarbeider og klargjøring har gått veldig greit og etter planen. Vi har ikke hatt noen overraskelser. Og det er bra for vi vi har brukt mye og lang tid i prosjekteringsfasen. Det er en god investering og vi får et flott og moderne bygg. 

Inspirert av 60 tallet- 

– Vi har latt oss inspirere av byggets opprinnelse i mange av valgene som er gjort. Fasaden har vi valgt å tilbakeføre til det originale og en studietur til København hjalp oss til å velge rett materiale for å få det uttrykket vi ønsker. Det er en del detaljer i bygget som tas vare på, og så har vi med hjelp av interiørarkitekter og konsulenter utarbeidet en stil i bygget som gir vibber fra 60- tallet og funkisstilen.  

Prosjektet skal stå klart tidlig i 2026.Det gjennomføres som en totalentreprise med Seltor AS som totalentreprenør. 

Hilde Wexels Riser